torstai 26. kesäkuuta 2014

Kuka Miksu?

Minä olen jo yli kuusi viikkoa vanha poika! Kasvan kovaa vauhtia rintamaidolla ja korvikkeella jota saan päivittäin lisäksi tuttipullosta.
Olen alusta saakka ollut virkeä ja jäntevä poika ja seurannut ympäristöä tarkasti. Kahden päivän ikäisenä jo tuijottelin äitiä ja isiä tiukasti silmiin sekä koitin kannatella päätäni mahallaan ollessa. Nyt näen äidin tutut kasvot jo vähän kauempaakin ja olen alkanut kiinnittää enemmän huomiota väreihin ja ääniin. Aluksi Nasse-koira näytti pelottavalta kun se tuli minua moikkaamaan leikkiensä ohessa, mutta nyt saatan vähän hymyilläkkin tutulle tummalle naamalle! Se ei kyllä naurata, jos Nasu pääsee vahingossa vähän pussaamaan, siitä olen aika hämmästynyt.



Tätä leikkimattoa olen ehtinyt kunnolla ihmetellä vasta kerran. Suurimman osan vuorokaudesta vietän äidin tissillä maitoa ja läheisyyttä tankaten. Muutenkin tykkään olla vain sylissä ja yölläkin protestoin välillä kun joudun nukkumaan "vain" äidin kainalossa eikä äiti silloin ota mua syliin. Kunhan vaan saan unen päästä kiinni niin kainalo kelpaa kyllä hyvin.
Päivisin en yleensä nuku päikkäreitä vaan mieluummin nukkuisin aamulla vaan mahdollisimman pitkään. Tissiruokailujen välissä vaan torkahtelen syliin, mutta herään heti jos jään yksin. Pullomaidosta piristyn ja sen jälkeen tykkään seurustella :) Jos oon koko päivän valvonut niin tuttipullo ja senjälkeen tissi, toimivat unilääkkeenä.

Äiti oli itse vauvana samanlainen, joten hän osasi hyvin odottaa ja varautua :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä mietit? :)